Thursday, December 8, 2011

Bila Rindu Datang lagi

Bila rindu datang lagi
aku menjadi gundah gulana
kadangkala aku sendiri
tidak mengerti dengan perasaanku

Apakah maksudnya
Aku sangat merinduimu
rindukan kenangan lama
rindukan masa lampau
dikala itu aku bebas
tiada kotmitmen....

Rindu!!!!!!
Apakah ertinya.....
aku merasakan diri menjadi kaku....
merasakan kosong tanpa pandangan....
Andainya ada orang disamping mendengar
rintihanku, bisikanku...
Alangkah bahagianya!!!!

Tuhan,
Engkau telah menghadirkan perasaan ini
Hadirkanlah aku insan yang mendampingiku
di saat suka dan duka
biarlah teman sejatiku
agar kami dapat menuju ke JANNAH
menuju jalan yang engkau redhai

wahai calon IMAMKU
aku sabar menanti dirimu
agar kita mencapai kebahagiaan yang hakiki
aku tahu kita  sedang memperbaiki
diri masing2
agar impian kita tercapai
dan mungkin ada hikmahnya
AKU PERCAYA KEKUASAAN ALLAH

ALLAH,
ketika aku lemah engkau kuarniakan semangat itu
percayalah ia suatu ujian untuk kita
harapan ku agar aku bertemu
dengan calon JODOHku di
LUH MAHFUZ
percayalah.......

No comments: